Så gör du

Så gör du

Värmland tjänar på att vara distinkt och identifierbart. I Värmland finns många typer av tjänster, verksamheter, företag och kultursatsningar. Och vi kommunicerar med många olika målgrupper. Att ha en samlad bild mot omvärlden är en utmaning. Lösningen är en tydlig visuell identitet vars delar är tillgängliga för alla i att använda.


Ett tydligare Värmland

Att attrahera många är en förutsättning för ett välmående Värmland. Därför har vi gjort det lätt att använda Värmlands grafiska profil. Se filmen här och använd sedan verktygslådan.


Inspiration och exempel

Är du ett företag som ska rekrytera arbetskraft till regionen? Är du en kommun i Värmland, är du ett turistmål som vill ta kraften ur platsen? Använd våra mallar och inspireras av exemplen nedan.

Kontakt

För frågor om varumärket Värmland och verktygslådan kontakta:

Emely Sandsjoe
Varumärkesstrateg
+46 (0)10-833 10 81
emely.sandsjoe@regionvarmland.se

Kontakt

För frågor om varumärket Värmland och verktygslådan kontakta:

Odd Råberg
Enhetschef, kommunikationsavdelningen
+46 (0)10-833 10 97
odd.raberg@regionvarmland.se

Nyheter kring varumärket

Digital träff: Bilden av Värmland

Den 10 november är du varmt välkommen till en digital träff med fokus på bilden av Värmland – nu och i framtiden. Hur uppfattas...

Varumärkesmätning för Värmland 2021

Vad vet andra om oss här i Värmland? Nu finns resultatet av varumärkesundersökningen för Värmland 2021 att ta del av.

Välkommen till nya varumärkeswebben!

Bilden av Värmland och satsningarna på Värmlands framtid går hand i hand. I samband med att den nya...